بهترین روش یادگیری ریاضی کنکور برای کسب درصد 100



زیرا میتوان تحت شرایط ویژهای، درک ریاضی در کودکان اوتیستیک را توسعه داد و آنها را به سمت سطوح پیشرفته در این علم هدایت کرد. اگر شما هم می­خواهید که بهصورت حرفه­ای ریاضی را بیاموزید و در این علم تسلط کافی را داشته باشید، بهتر است به نکاتی که باعث می­شود در ریاضی قوی شوید دقت داشته باشید و آن­ها را عملی سازید. جدای از اینکه شما چقدر به این روش مسلط باشید و بتوانید سؤالات را حل کنید، برای بررسی سطح یادگیری خود باید به دنبال حل سؤالاتی باشید که با رد گزینه حل نشوند. به عنوان مثال برخی از اساتید با روش رد گزینه سؤالات را حل میکنند و برخی روش ابتکاری دارند. یعنی اگر تابع قوی باشد در بسیاری از بخشها و دروس دیگر ریاضی نیز راه های یادگیری سریع ریاضی قوی خواهید بود. نکته دیگر برای فهم درس ریاضی این است که زنجیره دروس را بشناسیم و یک زنجیره را مطالعه کنیم. بازی یکی از روشهای خوب و جذاب برای آموزش ریاضی به کودکان و دانش آموزان دوره دبستان است. ریاضیات بزرگترین میراث بشریت می باشند و ایجاد و ابداع آن صرف نظر از قواعد علمی و موارد استعمار از نظمی فکری همانند ادبیات و موسیقی که از مهمترین افتخارات آدمی است در جامعه امروزی به هر شاخهای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است.

راههایی که شما را تبدیل به یک معلم ریاضی خوب میکند شامل موارد زیر میباشد. شما باید یک مفهوم را آنقدر تمرین کنید تا به خوبی درکاش کنید و بتوانید به راحتی و به سرعت، راه حل مسائل مختلف آن را بیابید و در یک لحظه بگویید آهان فهمیدم! پس از حل کردن مسائل یک مبحث، به خود یادآوری کنید که چه فرمولی برای حل چه نوع مسئلهای استفاده شده است. اپلیکیشن Photomath را میتوان یکی از بهترین اپلیکشن ها و سایت ها برای یادگیری ریاضی دانست. علاوه بر کاربردهای عملی، توابع نیز به خاطر خود موضوع مهمی برای مطالعه در ریاضیات هستند، زیرا چارچوبی برای درک و کاوش ساختار زیربنایی خود ریاضیات ارائه می دهند. ۱- به جاي تاكيد بر كسب مهارت در اجراي دقيق دستورالعمل هاي رياضي، تاكيد بيشتري صرف درك مفاهيم گردد و با قرار دادن وقت كافي در اختيار دانش آموز، به او اجازه آزمايش كردن داده شود. تمرین منظم به تقویت مهارت ها کمک می کند. حل مسئله: حل مسئله به عنوان یک مهارت محوری که در سر تا سر کتاب جاری است مورد توجه قرار گرفته است. مورد بعدی که خیلی مهم است این است که شما باید موقع خواندن این درس و حل کردن تمرین ها برای خودتان توضیح بدهید .

تست چالشی و عجیب غریب، گاهی اوقات راهحل خیلی ساده و بعضاً مبتکرانهای دارند. خیلی به بودجهبندی استناد نکنید و سعی کنید اگر میخواهید به ده سؤال در کنکور جواب دهید، به بودجه بندی سیزده سؤال تسلط داشته باشید. داوطلبان گروه تجربی و ریاضی باید با بودجه بندی درس ریاضی به خوبی آشنا باشند. تقریبا تمامی دانشآموزان به اصطلاح قوی در رشته تجربی در درس زیستشناسی کنکور موفق عمل میکنند و معمولا درصد آنها در این درس در یک رنج مشخصی قرار دارد. خوشبختانه تمامی مباحث فوق از نظر مفهومی با یکدیگر پیوسته هستند و اگر یک منبع کمک درسی بسیار خوب در کنار کتاب درسی خود داشتهباشید (منظور ما یک منبع درسی خوب است که بتواند مفاهیم را به خوبی به دانشآموز منتقل کند. ریاضی مبحثی است که اغلب آسان به نظر نمیرسد، اما نگران نباشید این کاملا طبیعی و بخشی از فرآیند یادگیری ریاضی است. به دنبال منابع سنگین برای شروع نباشید. نکته دیگر این است که صرفاً به یک شیوه حل سؤال پایبند نباشید و با انواع روشها بتوانید سؤالات را حل کنید تا اگر سؤال متفاوتی در کنکور آمد؛ مانند سوالات کنکور 1400، بتوانید از پس سؤالات برآیید. بعد از اینکه تست های آموزشی رو کار کردید و نکاتشون رو خواندید باید مباحثی که مطالعه کردید و چند تست آموزشی ازشون حل کردید رو خلاصه نویسی کنید.

سعی کنید ذهن خود را به چالش بیندازید و در نهایت اگر نتوانستید و وقت زیادی صرف کردید کل پاسخنامه را مطالعه کنید. علاوه بر طول ترم، در ایام امتحانات هم باید عملکرد خوبی داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین نمره را بگیرید. انتظار می رود بدین ترتیب دانش آموزان در سیر آموزش به توانایی ارائه حدس خوب دست یابند و با ارائه اثبات های گوناگون و تبادل نظر در کلاس، در نهایت درک مناسبی از ارزش های ریاضـــــــی بدست آورند. علم ریاضی از طریق حل تمرینها و مسائل عملی قابل فهم است. بسیاری از ریاضیات در مورد حل مسئله هستند و برای حل مسائل باید راه حل های مختلف را تا زمانی که راه حل مناسب را پیدا کنید، به کار ببرید. هدف مدل آن است که به طراحان بازیوارسازی نشان دهد چه عواملی افراد را از انجام رفتار مطلوب باز میدارد. پوليا تلاش كرده تفكر حل مسأله را به نوعي مدل سازي كند.

مدل خلاصهنویسی در درس ریاضی، حسابان، آمار، هندسه و… یکی از اشکالاتی که ما در درس ریاضی این است که فکر میکنیم نیاز به درسنامهای داریم که صد در صد مباحث را گفته باشد درحالیکه درس ریاضی یک ماهیت تحلیلی دارد و ما باید سعی کنیم به کمک تحلیل و تست زنی از پس آن برآییم. ◄ نکته 47: اطرافتان را با افرادی پر کنید که موفق تر و کارامدتر از شما هستند. در یادگیری ریاضی باید به این نکته توجه کنید که تمرین مداوم و برنامه ریزی شده در مدت زمان طولانیتر میتواند منجر به پیشرفتهای قابل توجهی در مهارتهای ریاضی شود. شما باید در دروسی مثل ریاضی حل تمرین داشته باشید. هر زمان که به جهت آمادگی در امتحان می خواهید مشغول مطالعه شوید بخشی از کار شما باید شامل حل امتحانات قبلی و تمرین های از قبل حل شده باشد.تمرکز اصلی شما باید روی سوالاتی که نتوانسته اید پاسخ دهید و یا راه حل اشتباه و ناقص نوشته اید باشد.دست به قلم شوید و شروع به حل این سوالات کنید و مطمئن شوید که کامل سوال و راه حل را درک کرده اید و تسلط پیدا کرده اید. به این فکر نکنید که بلد نیستید و از هرکجایی که هستید شروع به یادگیری کنید و بدانید که حداقل دو الی سه ماه طول میکشد.

در آخر هفته ۳ الی ۴ ساعت برای ریاضی یا حسابان وقت بذارید و تست های آزمونی بزنید. حتی ساعت نیر ابزاری برای شمارش گسستهی زمان است. به عنوان مثال نباید ساعت ها وقت خود را صرف تماشای فیلم ریاضی کنید و با خود فکر کنید که دارید درس میخوانید. ثبات در تمرین و صبور بودن: علاوه بر تست کنکور نیاز داریم که تست تألیفی نیز کار کنیم و باید بدانیم که ریاضی درسی نیست که یک شبه بالا بیاید؛ بلکه باید صبوری کنیم تا نتیجه آن را به بهترین شکل ببینیم. بر خلاف برخی مباحث آموزشی، ریاضی را نمیتوان بدون تمرین یاد گرفت. تمرین مداوم مهارتهای ریاضی در مدت زمان طولانیتر به افراد این امکان را میدهد تا مهارتها و دانش خود را بهتدریج افزایش دهند، نه اینکه سعی کنند مقدار زیادی از مطالب را یکباره بیاموزند. اغلب افراد به جای دقت در درک و فهم راه حل مسائل ریاضی، سعی میکنند این راه حلها را حفظ کنند. در ظاهر چنین به نظر میرسد که هر مسئلة ریاضی، حاوی ابعاد و عناصر پیچیدهای است که حل آن نیازمند تفکر مشکلگشایانه است؛ اما واقعیت این است که حل موفق بسیاری از مسائل ریاضیاتی، نه در گرو تفکر خلاق و هوش فضایی زیاد، بلکه در گرو تمرین مکرر و تبحر در پیمودن مراحل محاسباتی است.

هر شخصی میتواند ریاضیات را یاد بگیرد، پس مثبت فکر کنید و مراحل زیر را دنبال کنید تا به زودی شاهد موفقیت خود در علم ریاضی باشید. درس ریاضی را میتوان محاسباتی ترین درس کنکور در هر 3 رشته در نظر گرفت و روش مطالعه آن بی شباهت به روش مطالعه فیزیک نیست اما تفاوت های خاص خود را نیز دارد که در این مطلب به طور کامل بررسی میکنیم. یک آموزگار موفق برای هر جلسه درس خود مطالعه می کند و از پیش یک « طرح درس » تهیه می کند که در آن مشخص شود چه مطالبی باید تدریس شود ، چه کارهایی را باید دانش آموزان انجام دهند و برای آموزش هر مطلب چه نوع فعالیت هایی باید صورت گیرد. در این مقاله از بلاگ مرکز مشاوره بینش نوین، به بررسی عللی که ممکن است باعث ضعف در یادگیری ریاضی شوند، پرداخته خواهد شد. آزمون دادن و گرفتن بازخورد: دریافت بازخورد از طریق آزمون در مورد پیشرفت فرد می تواند به افراد کمک کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و عملکرد خود را به طور مؤثرتری هدف قرار دهند.

این نکات به شما کمک میکند تا بدون در نظر گرفتن سن بتوانید مفاهیم ریاضی را از ابتدایی تا دانشگاه به خوبی یاد بگیرید و بفهمید. پس حتما آزمون دادن و تحلیل آزمون را جدی بگیرید. تمرین کتاب را جدی بگیرید. اما زمانی که ذهن شما فعال است؛ ولی نمیتوانید سؤالی را حل کنید فقط بخش اول پاسخنامه را مشاهده کنید تا ایده برای حل آن بگیرید. البته با این حال نیاز دارید زمانی را در تنهایی به تمرین بپردازید اما حضور در گروه ها باعث به وجود آمدن فرصتی برای بحث درباره چگونگی حل مسئله، فهمیدن دیدگاه های متفاوت و درک عمیق تری می شود. بعضی افراد نیاز به تمرین بیشتر و برخی نیاز به تمرین کمتری دارند. یعنی بدون هیچ پیش نیاز خاصی میتونین این فصل ها رو بخونین و به سوالای این فصل ها جواب بدین. فصل چهارم - کاربرد مشتق : در اصلاح این فصل ، فصل کاربرد مشتق حذف شده از کتاب ریاضی ۳ نیز مورد توجه قرار گرفته است .

مفاهیم ریاضی درجات سختی متفاوتی دارند، از سطحی که شما در آن هستید، شروع میشود و به سطوح سختتر میرسد. معلمان با توجه به شرایط دانش آموز و مفاهیم مورد نظر میتوانند یکی از روشهای بیان شده را انتخاب کنند و به تدریس بپردازند. با معرفی تعریف همسایگی برای این توابع همسایگی ها از یک بازة باز حول یک نقطه به یک دایره، کره و غیره تغییر می کنند. بچههای رشته ریاضی و تجربی انواع تابع را نیز در ادامه دارند که باید آن را هم در همین زنجیره مطالعه کنند. در درس ریاضیات کنکور هر سه رشته به خصوص رشته ریاضی و تجربی میتوان گفت دروس تابع، حد، پیوستگی، مشتق و مثلثات بیشترین تعداد تست را دارند و بهنوعی تست خیز هستند. از همین رو درصدی از دانش آموران که تعداد آنها نیز کم نیست در درک مفاهیم پایهای و حل تستهای آن ایراداتی دارند. در درس ریاضیات چیزی که مهم تر از تعداد مباحث خوانده شده است تسلط بر مباحث است. ابتدا بیاید بررسی کنیم که کدام بخشها بیشترین تست را دارند و چگونه باید از پس درس ریاضی بر آییم.

به نظر ما اگر غیر از روشی که گفته شده برای مرحله کنترل عمل شود کاملاً بر خلاف هدف کتاب قدم برداشته شده است. تمرین هدفمند و تسلط بر مبحث: تمرکز بر روی یک مبحث خاص و تمرین مکرر آن مبحث می تواند به افراد کمک کند تا پیشرفت سریع تری داشته باشند. با تمرکز بر این عوامل کلیدی، افراد می توانند در طول زمان پیشرفت قابل توجهی در توانایی های ریاضی خود داشته باشند. همچنین علاوهبر خود شما، والدین و معلمان نیز امکان این را دارند که بر روند پیشرفتتان نظارت داشته باشند. سپس پیوستگی و مشتق را مطالعه نمایند. وسط فیلم های آموزشی کنکور ریاضی استپ کنید و شروع به تمرین حلکردن کنید و سپس ادامه فیلم را تماشا کنید. تست آموزشی ۲ تا ویژگی مهم داره. 6. حتما از کتب کمک آموزشی معتبر برای حل نمونه سوال امتحانی و آشنایی با نحوه سوالات گسسته استفاده کنید. پس اگر از درس عقب افتادی و معلم در جلسه بعدی درسی را تدریس میکرد که در زنجیره مرتب است، باید ابتدا عقب افتادگی درسی خود را جبران کنید و سپس به فکر یادگیری مبحث جدید باشید. بیش از دو یا سه اسباب بازی در یک زمان به کودک خود ندهید، پس از بازی، آنها را در جای خود قرار دهید و سپس اسباب بازی های دیگر را بردارید.


[ بازدید : 20067 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 1 آبان 1402 ] [ 22:29 ] [ مجله اینترنتی ایرانیان ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر