پنج دستورالعمل مضحک درباره دهکده جهانی دبی



کابینهای چرخ و فلک عین دبی، مشابه هم نبوده و هرکدام از آنها دارای ویژگیها، امکانات و خدمات متفاوتی هستند؛ ازاینرو شما میتوانید براساس نیاز، سلیقه و بودجه خود، کابین دلخواهتان را انتخاب کنید. آکواریوم دبی دارای هزاران حیوان آبزی است که شامل بیش از 140 گونه متنوع است. مرکز خرید وافی سیتی WAFI Mall دبی در سال ۱۹۷۳, با مساحتی بسیار در ۴ طبقه با بیش از ۳۵۰ مغازه و ۳۰ رستوران و پارکینگی عظیم تأسیس شد. شما همچنین با بازدید از این بازار سنتی و مرکز خرید ارزان دبی، از دیدن لباسهای هندی و شالهای کشمیری لذت خواهید برد. از کودکان شش ساله گرفته تا افرادی که پا به سن گذاشتهاند، همگی از امکانات این پارک لذت میبرند. اتوبوسهای حاضر در این مکان شما را از ایستگاه مترو به مناطق اطراف میبرند. هزینهی سفر با اتوبوس از ایستگاه مترو به ورودی دبی مال حدود ۳ درهم میباشد. دبی مال فواره های زیبایی در خود دارد روبروی درب ورودی امارت مال فواره های زیبایی هر روز ساعت 7 به رقص در می آیند. در برج خلیفه قدم بزنید و در محوطه بسیار زیبای بیرونی آن با نمایش فواره های آب و رقص آنها لحظات خوشی را بگذرانید و به وسیله پرسرعت ترین آسانسور دنیا به بالای این برج صعود کنید که قطعا خاطره ای بیاد ماندنی را تجربه خواهید کرد. این مونوریل ۵.۵ کیلومتر طول دارد و تنها وسیله حملونقل عمومی در پالم جمیرا برای ساکنان، مسافران و توریستهاست.

Race Track اپلیکیشن سهیل S’hail متعلق به اداره راهوترابری RTA برای دستگاههای اپل و اندروید، به مسافران این امکان را میدهد که سفر خود با استفاده از وسایل حملونقل عمومی را از پیش برنامهریزی کنند و هزینهی حدودی آن را بدانند. دبی میرکل گاردن باغی شگفتانگیز است که همهی مسافران دبی باید از آن بازدید کنند. معروفترین تفریحات این پارک سرسرههای متنوعی نظیر سرسرههای آبی، سرسره آبی آکوا کندا، سرسره زوم رنگو، سرسره انتقام پوزئیدون، سرسره رقابت، سرسره ایمان، ترن آبی و حمله کوسه است که ساعاتی مفرح و هیجانانگیزی را برای گردشگران میسازد. برای این هیجان ایمن، فقط باید لباس غواصی بپوشید، وارد قفس شوید و در آکواریومی پر از گونه های مختلف آبزیان از جمله کوسه ها و پرتوها شیرجه بزنید. نکته: توجه کنید که استفاده از وسیلهی حملونقل عمومی برای رفتن به مکانهای پربازدید دبی، آسانترین و بهصرفهترین راه است و ممکن است برخی از اتوبوسها به سرعت پر شوند. این شهر وسعت کمی دارد ولی با همین وسعت کم، ۴۰۰ رکورد گینس را برای خود به ثبت رسانده است و از نظر گردشگری پر از تنوع در جاهای دیدنی و جاذبهها است. با توجه به وسعت منطقه دبی مارینا، آسانترین راه برای گشتوگذار در این منطقه استفاده از مترو دبی و تراموا است. مدرسه الاحمدیه در دهه ۷۰ میلادی بازسازی شد و بعد از بازسازی از بنای این مدرسه بهعنوان یک موزه استفاده شده. لازم به ذکر است که این مسجد یک بار در سال 1998 بازسازی شد. این مجموعه دوبار و در سالهای ۱۹۷۱ و ۱۹۹۵ بازسازی شده است.

روز به روز این مجموعه پیشرفتهتر شد و زمینههای فعالیت خودش را به آشپزی، موسیقی، مراسمها و فستیوالهای فرهنگی و سایر رویداد های دیگر گسترش داد. در این بانک ها عملیاتی مانند خدمات ارزی، چنج کردن پول و سایر امور مالی انجام می شود. این نمایشگاه دارای تنوع محصولی و خدماتی بسیار بالایی است که شرکت کنندگان آن از سرتاسر جهان و با بروز ترین تکنولوژی و محصول در این نمایشگاه گرد هم آمده اند و شما می توانید با بازدید از نمایشگاه بین المللی پارچه و پوشاک دبی با بروز ترین تکنولوژی ابزار و تجهیزات پارچه و پوشاک آشنا شوید و همواره خدمات بروز شده جهان را به مشتریان خود ارائه دهید، همواره هستند مجموعه هایی که برای انجام امور توزیع در منطقه به دنبال افراد دارای صلاحیت می باشند که از طریق آنها بتوانند بخشی از بازار پارچه و پوشاک را تصاحب کنند پس چنانچه شما هم دارای چنین پتانسیلی در پخش و توزیع هستید این نمایشگاه را از دست ندهید. بلیط نوع دوم: بازدید از طبقههای ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ که هزینه آن بین ۳۷۸ تا ۵۳۳ درهم امارات است. گاردن گلو دبی یک پارک ۱۶ هکتاری است که در آن اشکال مختلفی از حیوانات و گیاهان مختلف دیده میشود. بخش داینو از پارک گاردن گلو را از دست ندهید چون احتمالا جذابترین بخش این پارک برای کودکانتان است. پارک گاردن گلو دبی هم از آن دسته از جاذبههایی است که در شب دیدنیتر است چون ۱۰ میلیون لامپ ال ای دی در سرتاسر آن با دقت زیادی کنار هم چیده شدهاند و یکی از زیباترین جاذبههای دبی را نورانی کردهاند. ساعات غیر پربیننده از 9 صبح تا 3.30:6.30، 11:XNUMX تا XNUMX شب است. ساعت بازدید: در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ بامداد. فروشگاه های انواع پوشاک و کفش، لوازم آرایشی، لوازم تحریر و ساعت و جواهرآلات، برجمان را به یکی از بهترین مراکز خرید دبی تبدیل کرده است.

برای خرید این کارت باید ۲۵ درهم (شامل ۱۹ درهم شارژ) بپردازید. قیمت این کارت ۲۵ درهم (با ۱۹ درهم شارژ) است و پنج سال اعتبار دارد. این هتل در مرکز منطقه اقتصادی و مجتمع تجاری دبی مال قرار دارد و اتاقهای بسیار شیک آن با دکوراسیون عالی و دید زیبایی که به خلیج فارس و خیابان شیخ زائد ارائه میکند طرفداران بسیاری پیدا کرده است. یکی دیگر از خیابان های بازار مرشد دبی که به خیابان 27 معروف است، مرکز خرید لوازم موبایل و تزئینات داخلی خودرو می باشد. هزینه بازدید: خرید حضوری بلیط، ۱۴۰ و خرید آنلاین بلیط، ۱۱۰ درهم امارات. هزینه ورودی به این پارک برای هر نفر 165.00 درهم است. موزهی آینده با انواع رباتها، معماری شگفتانگیز، سفر به آینده و ملاقات با قهرمانان آینده قطعا ارزش ۱۴۵ درهم ورودی آن را دارد و اگر به دبی سفر میکنید نباید فرصت بازدید از این موزه را از دست بدهید. پس اگر طرفدار آدرنالین و بازیهای هیجان انگیز هستید این قسمت را از دست ندهید. اگر به دبی سفر کردید، یک منطقه گردشگری امن در کنار یکی از نهرهای خلیج فارس در یک حال و هوای سنتی را از دست ندهید. به روزترین فناوریها و دستگاهها در این موزه قرار گرفته و همچنین در موزه آینده، به فناوریهایی که در آینده به دست انسان ساخته میشود، خیلی زیاد پرداخته شده است. از مهمترین طراحان آن میتوان به مطر بن لاحج اشاره کرد که ساختار کلی ساختمان یعنی شکل بیضی نقرهای درخشان آن را طراحی کرده است. در این پارک جذاب که برای خانوادههایی با کودکان ۲ تا ۱۲ سال طراحی شده، انواع تفریحات جذاب را فراهم کرده است. جذابترین قسمت سیاره سبز، مرکز این جاذبه است که یک درخت بلند با ارتفاع ۲۵ متر با آبشارهای کنار آن توریستها را محو تماشای خود میکند. موزه آینده جهان یک پیوند بین گذشته و آینده است.

همین موضوع و قیمت مناسب این پارک آبی دبی سبب شده تا در بین دیگر مکانهای تفریحی محبوب شود. مونوریل پالم آسانترین راه برای جابجایی در پالم جمیرا است زیرا مکانهای مهم این جزیرهی مصنوعی را به هم متصل میکند. جزیرهی بلوواترز نزدیک دبی مارینا قرار دارد و با پل هوایی با ساحل JBR ارتباط دارد. نزدیکترین ایستگاه تراموا دبی به پل هوایی، ایستگاه جمیرا بیچ رزیدنس 1 و 2 (Jumeirah Beach Residences) میباشد. با تراموا به ایستگاه جمیرا بیچ رزیدنس 1 (Jumeirah Beach Residence 1) نزدیکترین ایستگاه به ساحل JBR بروید. اگر بخواهید به مکانهای معروف دبی مثل برج خلیفه یا بلوواترز آیلند بروید، گزینههای زیادی مانند تاکسی، مترو، تراموا و قایق دارید. مراکز خرید دبی همیشه بهعنوان پرطرفدارترین مکانهای توریستی این شهر محسوب میشود. سفر به شهر دبی خاطرهای فراموشنشدنی را برای شما رقم خواهد زد؛ چراکه در دبی تفریحات و مکانهای گردشگری بسیار زیادی وجود دارند و تمامی مسافرانی که به دبی سفر میکنند به منظور استفاده و بهرهوری از این امکانات اقدام به مسافرت مینمایند. برای بازدید از دهکده جهانی دبی، باید از ماه اکتبر تا ماه فوریه اقدام کنید. این اقدام به منظور جلوگیری از هرگونه حادثهی ناخواسته در زمین اسکی است. این غرفه نیز توسط امارات برای گسترش و افزایش کسب و کار، به منظور قوت بخشیدن اقتصاد کشور ساخته شده است. این موزه در سال 2003 توسط سلطان آل اویس به منظور حفظ فرهنگ و میراث امارات متحده عربی راهاندازی شده است. اگر قصد دارید به جذاب ترین مرکز خرید در شهر امارات متحده عربی سفر کنید می توانید از طریق خیابان دو طبقه دوحه به سمت دبی مال راهی شوید. در موزه اتحاد دبی، تاریخ امارات متحده عربی به زیبایی به تصویر کشیده شده است. موزه اتحاد دبی از چندین بخش تشکیل شده و در بخش گالری آن شما اسناد ارزشمندی از سیاست کشور امارات و اسناد تاریخی زیادی را میتوانید ببینید.

این مکان شامل چندین دریاچه مصنوعی است که دور تا دور آن را جانوران و تپههای شنی احاطه کردهاند. موزه از اصلیترین مکانها برای علاقهمندان به آگاهی از گذشته و آداب و رسوم و معماریِ جایی است که به آن سفر کردهاند. برای یک سفر یکطرفه، حداقل باید ۷.۵ درهم در کارت خود داشته باشید. برای اینکه از سفر خود به دبی نهایت استفاده را بکنید و چیزی را از قلم نیندازید، به یک لیست از جاذبههای دبی نیاز دارید. همچنین اگر از مترو دبی استفاده میکنید توجه کنید که باید حداقل ۷.۵ درهم اعتبار در کارت نول خود داشته باشید. اما هزینهی سفرها با کارت طلایی نسبت به کارت نقرهای بیشتر است؛ برای مثال اگر بخواهید در یک منطقه نقشه مترو یا به اصطلاح زون سفر کنید، هزینهی سفر با کارت نقرهای ۳ درهم و با کارت طلایی ۶ درهم است. روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید! شاید شما به واسطه شرایط یا هدفتان از سفر به دبی، نیازی به هتلهای ۴ یا ۵ ستاره دبی نداشته باشید و یک هتل ۳ ستاره هم پاسخگوی نیاز شما باشد. برج العرب تنها هتل هفت ستاره جهان و لوکسترین هتل دنیا به شمار میرود که ۲۸۰ متر ارتفاع دارد. خواهشمند است توجه داشته باشید که مبلغ دریافت شده هزینه "رسیدگی" است که چه در صورت صدور و چه در صورت عدم صدور ویزا قابل استرداد نیست. هتل هایی که در منطقه دیرا، بور، جمیرا، دبی مارینا و جاده شیخ زاید قرار دارد از هتل به صورت مستقیم دارای حمل و نقل به سمت اوت لت مال می باشند.

غرفه بحرین دارای محصولاتی مانند پوشاک و شیرینیهای بی نظیر از این منطقه است. با ما در ادامه همراه باشید تا به طور مفصل با پنج مورد از بهترین پارک های دبی به عنوان انتخاب هایی بی نظیر در میان بی شمار تفریحات متنوع امارات آشنا شویم. سیاسی انصارالله اعلام کرده است که آمریکایی ها در یمن کارهای خطرناکی انجام می دهند و توطئه هایی را با مهندسی انگلیس تدارک می بینند. درون این خرابه ها نشان ها و نماد هایی متفاوت با فرهنگ عربی مشاهده شد. ۵۵ هزار تن میلگرد در ساخت برج استفاده شد. در شهر کوچک کودکان قادرند به تکمیل و بهبود سازه ها کمک می کنند و خودشان با استفاده از لگو آثاری را خلق نمایند. چون این مجموعه شامل آثار هنری مردم خاورمیانه و ایران میشود و آثاری مثل مجسمه، نقاشی و غیره از هنرمندان ایرانی زیادی در آن وجود دارد. اسپای تلیثه دارای دو بخش مجزا برای خانم ها و آقایان است و در هر دو بخش استخر بدون لبه، استخر شیرجه، جکوزی، اتاق بخار سونا و اتاق های ماساژ وجود دارد. نمونه های 585 ، 500 و 375 فقط آن دسته از محصولاتی است که برای ما آشناست و دارای رنگ قرمز است. دهکده جهانی دبی همانطوری که از نامش پیداست، کل دنیا را در آن جمع کردهاند و با بازدید از آن انگار همه جهان را دیدهاید. موزه توهمات شامل اتاقهای سه بعدی و خطای دید و ۶۰ هولوگرام است و ذهنتان را طوری فریب میدهد که انگار در رویا هستید. در بالای دبی فریم میتوانید ببینید که دبی چگونه تغییر یافته و شکل گرفته است و نماهای ۶۰ درجهای از مناطق مختلف شهر را تماشا کنید. اجارهی اسکوتر برقی دقیقهای ۵۰ تا ۶۰ فلس هزینه دارد.

هزینه بازدید: ۶۵ درهم امارات به ازای هر نفر. در هر گوشه از این باغ چینش خاص این گلها را میبینید که اشکال زیبایی را درست کردهاند و دلیل اصلی محبوبیت باغ معجزه دبی هم به همین علت است. برای مثال هواپیمای ایرباس بزرگی که با گل در وسط این باغ درست شده را میتوانیم نام ببریم که محبوبترین قسمت باغ معجزه دبی است. در باغ معجزه دبی، ۱۵۰ میلیون نوع گل را میتوانید ببینید که به زیباترین حالت ممکن در این شهر کویری کنار هم چیده شدهاند. علاوه بر این در نمای بیرونی موزه از خط عربی استفاده شده است که این ویژگی نیز ظاهر موزه را بسیار خاص جلوه می دهد. این خط از پارک الوصل تا ایستگاه جفیلیه ادامه دارد و هزینهی آن ۳ درهم است. علاوه بر بلندترین ساختمان دنیا بودن، سریعترین آسانسور شیشهای دنیا هم در همین برج وجود دارد. یک کتاب خانه هم در این موزه وجود دارد که بازدیدش برای عموم آزاد است. پل مترو لینک یک تونل شیشهای است که ایستگاه مترو را به دبی مال متصل میکند. نزدیکترین ایستگاه مترو به JBR ایستگاه DMCC (Dubai Multi Commodities Centre) در خط قرمز است. سوار خط قرمز مترو دبی شوید و در ایستگاه امارات مال پیاده شوید. اما اگر در دیگر هتل های دبی اقامت دارید باید سوار خط قرمز مترو دبی شوید و در ایستگاه 19 قطار شهری دبی (ایستگاه دبی مال) پیاده شوید. سپس سوار خط اتوبوس 105 شوید و از ایستگاه امارات مال به ایستگاه دبی میراکل گاردن بروید. همچنین میتوانید سوار خط اتوبوس F09 شوید که در ایستگاه دبی فریم درست در کنار آن توقف دارد. هر ۱۶ دقیقه دو خط اتوبوس (خط ۲۷ از بازار طلای دیره و خط ۲۹ از ایستگاه غبیبه) به سمت دبی مال حرکت میکنند. دبی مال در امارات البته دو بار با تاخیر نهایتا در 4 نوامبر سال 2008 با مجموع 1000 خرده فروش افتتاح شد.

اگر در ماههای نوامبر تا آوریل به دبی سفر کردید، یادتان نرود که حتما بهشتیترین جاذبه دبی سری بزنید. همچنین به ماههای مختلف سال نیز توجه داشته باشید. 4- هرم جیزه در مصر 4 هزار سال عنوان بلند ترین ساختمان جهان را داشت که دولت دبی با ساخت آسمان خراش خلیفه؛ لقب بلند ترین برج جهان را به خاورمیانه بازگرداند. با انتخاب این پارک تجربه روزی سرشار از آدرنالین خواهید داشت . خیابان السرکان در سال ۲۰۰۸ یک انبار صنعتی بزرگ بوده که حدود ۲۰ گالری هنری در آن وجود داشت. در این بازارچه 75 فروشگاه، حدود 50 کافه و رستوران در کنار دو هتل بزرگ وجود دارند. همانطور که در بالا گفاه شد، چرخ و فلک عین دبی دو مدل کابین خصوصی و دورهمی دارد که قیمت بلیطهای آن با توجه به نوع خدمات و کابین با هم متفاوت است. محصولاتی که میتوان در اینجا خریداری کرد بیشتر شامل مجسمههای روسی که به صورت تو در تو میباشند و ملاقهها و ظروف مخصوص روس میباشد. در صورت علاقه به گل و گیاه، هرگز دیدن این باغ را از دست ندهید. بعد از موفقیتی که در پی ساخت مرکز دراگون مارت یک صورت گرفت چینی ها تصمیم گرفتند تا دومین شعبه آن را هم تاسیس کنند. دراگون مارت تنها بازار دبی است که قیمتهای اجناس مقطوع نیستند و شما میتوانید تخفیف بگیرید در مرکز خرید دراگون مارت انواع کالا از کیف و کفش گرفته تا طلا و جواهرات، رو تختی، مبلمان، لوستر، لوازم منزل، موبایل، میوههای چینی و تایلندی و وسایل تزیینی یافت میشوند. البته پیشنهاد پرشین هتل به شما عزیزانی که اغلب از مراکز خرید دبی بازدید میکنند؛ تهیه یک کارت تخفیف است.


[ بازدید : 17869 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 9 مهر 1402 ] [ 12:25 ] [ مجله اینترنتی ایرانیان ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر