آشنایی با متخصصین قلب و عروق


تصویر

آشنایی با متخصصین قلب و عروق

علم پزشکی در طول قرون متمادی همواره یکی از مؤثرترین علوم بوده و نقش بسزایی آن در زندگی بشر مشهود است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی گاهی در خطر است. در چنین شرایطی علم طب چند هزار ساله به او کمک می کند.

علم پزشکی همواره یکی از مؤثرترین علوم بوده و نقش پررنگ آن در زندگی بشر مشهود است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و در برخی مواقع با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی با قدمت چند هزار ساله به شما کمک خواهد کرد.

نتایج تمام تحقیقات و مطالعات تاریخ اکنون به راحتی با یک تماس تلفنی در دسترس بیماران است. در حال حاضر، قلب و عروق یکی از مهم ترین حوزه های علم پزشکی است. بله علم پزشکی به هر نحوی با سلامت مردم ارتباط دارد و همین موضوع بر اهمیت آن می افزاید.

در هر صورت، زندگی مدرن امروزی در شهرهای مملو از دود و دود، رژیم های غذایی ناسالم و خطر ابتلا به بیماری های مادرزادی، بیماری های قلبی را به یکی از علل اصلی مرگ و میر تبدیل کرده است. به همین دلیل است که ما بیماری های قلبی عروقی را بسیار مهم می دانیم به همین منظور تصمیم گرفتیم این مقاله را به شناسایی یک پزشک خوب قلب و نحوه نوبت گرفتن از پزشک قلب در ارومیه اختصاص دهیم. با ما بمان

تصور کن

متخصص قلب کیست؟

قبل از هر چیز بهتر است متخصص قلب و عروق را بشناسید و وظایف او را به وضوح توضیح دهید. تعدد تخصص های مرتبط با قلب نیز می تواند باعث سردرگمی شود. بنابراین شناخت آنها به شما کمک خواهد کرد. متخصص قلب در واقع پزشکی است که پس از گذراندن یک دوره عمومی ۷ ساله در آزمون دستیاری شرکت کرده و در رشته تخصصی قلب و عروق پذیرفته شده و به مدت ۴ سال در این رشته تحصیل کرده است. متخصصان قلب و عروق دانش لازم را برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی به دست آورده اند و مهارت های خود را در تربیت متخصص ارتقا داده اند.

هنگامی که به متخصص قلب و عروق مراجعه می کنید، پس از طی مراحل تشخیصی، روند درمان با اقدامات مختلف آغاز می شود. ابتدا متخصصین قلب با گرفتن سابقه خانوادگی، گرفتن صداهای قلب، بررسی فشار خون و غیره سعی در تشخیص بیماری قلبی بیمار دارند. اگر به نتایج به دست آمده اطمینان 100% وجود نداشته باشد، می توان آزمایش های تشخیصی بیشتری را انجام داد. برای مثال، الکتروکاردیوگرافی یا ثبت تکانه های الکتریکی یکی از مهم ترین کارهایی است که متخصصان برای تشخیص مشکلات قلبی انجام می دهند.

تاج های طبیعی شکل خاصی دارند که در مشکلات قلبی تغییر می کند. بنابراین با معاینه عروق کرونر می توان مشکلات قلبی را تشخیص داد. همچنین اکوکاردیوگرافی که نوعی معاینه عملکردی اولتراسوند با استفاده از امواج صوتی است، می تواند برای تشخیص برخی موارد از جمله برون ده قلبی و تشخیص پریکاردیت موثر باشد.

تفاوت بین متخصص قلب و جراح قلب

یک نکته مهم که باید بدانید این است که متخصص قلب با جراح قلب متفاوت است. جراح قلب به فردی گفته می شود که پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی به مدت 5 سال در رشته جراحی قلب تحصیل کرده و دانش و مهارت لازم را کسب کرده است. جراح قلب می آموزد که روش های تهاجمی را برای حل مشکلات قلبی انجام دهد. در این میان متخصصان قلب و عروق بیشتر بر روی تشخیص بیماری قلبی و درمان آن با روش های غیرتهاجمی تمرکز دارند. هر متخصص قلب می تواند با گذراندن یک دوره فوق تخصصی 2 تا 3 ساله در یکی از تخصص های زیر صلاحیت داشته باشد:

او متخصص قلب و عروق است

متخصص قلب و عروق تهاجمی

متخصص قلب کودکان

الکتروفیزیولوژیست قلب

گاهی لازم است برای تکمیل روند درمان به متخصص قلب مراجعه کنید.

کیفیت خوب متخصص قلب

یک متخصص قلب خوب برای ارائه بهترین خدمات به بیماران خود باید ویژگی هایی داشته باشد که او را از همسالانش متمایز کند. البته همه پزشکان از هیچ تلاشی برای بیماران خود دریغ نمی کنند. اما گاهی اوقات برخی از پزشکان می توانند بهتر از دیگران باشند. ما به برخی از ویژگی های یک متخصص قلب و عروق خوب اشاره کرده ایم:

یک متخصص قلب خوب ابتدا باید دانش کافی برای تشخیص و درمان بیماری را داشته باشد. بارها شنیده اید که تشخیص نادرست پزشک منجر به درمان نادرست و آسیب بیشتر بیمار شده و یا عدم آگاهی از بیماری او را از درمان باز داشته است. بنابراین، توانایی تشخیص و درمان بیماری اولین وظیفه یک پزشک خوب قلب است. برای اطمینان از این موضوع می توانید از بیماران قبلی پزشک مورد نظر بپرسید یا نظرات مشتریان را در اینترنت بخوانید.

یکی از نکات مهم برای بیماران قلبی اهمیت زمان است. به طور کلی، بیماران مبتلا به مشکلات قلبی شدید نمی توانند برای مدت طولانی در خط بمانند. در برخی موارد ممکن است متخصص قلب به دلیل داشتن مهارت و دانش پیشرفته، تا چند ماه فرصت ویزیت بیمار را نداشته باشد. در این شرایط، چنین پزشکی بهترین متخصص قلب برای بیماران مبتلا به بیماری شدید قلبی در نظر گرفته نمی شود. در عوض، او باید پزشکی را پیدا کند که بتواند او را تشخیص دهد و درمان را در اسرع وقت شروع کند.

وقت شناسی و ادب از دیگر ویژگی های یک پزشک خوب است. لغو قرار ملاقات و عدم حضور به موقع در مطب برای بیماران قلبی و عروقی جالب نیست.

اگر پزشک متخصصی که استفاده می کنید ارتباطات گسترده ای با جراحان قلب و پزشکان متخصص در زمینه بیماری های قلبی داشته باشد، در صورت لزوم می تواند به سرعت شما را به پزشک مورد نظرتان معرفی کند و مشکل شما را حل کند. بنابراین این مورد نیز یکی از ویژگی های یک متخصص قلب خوب است.

تصاویر

معرفی و انتصاب بهترین پزشکان قلب ارومیه به دکتر جب

یکی از آزاردهنده ترین و سخت ترین مراحل در روند درمان، همیشه فرآیند نوبت دهی بوده است. چند وقت پیش برای گرفتن نوبت از یک متخصص قلب خوب در یک بیمارستان معتبر باید صبح زود در بیمارستان حاضر می شد و در صف طولانی منتظر بود و این روند هر روز تکرار می شد. زمان. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیشرو بودن اینترنت در دنیای امروز، برنامه نویسی هم به صورت آنلاین و هم از طریق سایت و همچنین بسیاری از فعالیت های دیگر انجام می شود.

اگر ساکن ارومیه هستید و به دنبال پزشک قلب در ارومیه هستید، سایت دکتریاب می تواند به شما کمک کند. Doctorab در واقع یک موتور جستجوی آنلاین است که به شما کمک می کند پزشک مورد نیاز خود را پیدا کنید. این وب سایت حاوی فیلترهایی است که می توانید با استفاده از آنها پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. برای مثال اگر در ارومیه به دنبال پزشک قلب هستید، در قسمت «انتخاب تخصص» متخصص قلب و در قسمت انتخاب شهر ارومیه را انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از چند پزشک قلب ارومیه پیش روی شما قرار می گیرد که می توانید از بین آن ها انتخاب و نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

دوستیابی آنلاین دکتراب دارای چندین مزیت است که آن را به یک وب سایت مفید تبدیل می کند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین مزایای آن صرفه جویی در انرژی و زمان است. با استفاده از این سیستم، لازم نیست برای کسب عنوان اقدام کنید و منتظر فرصت باشید. از طرفی می توانید در هر ساعتی از شبانه روز وقت بگیرید. این در حالی است که ملاقات حضوری فقط در ساعات خاصی امکان پذیر است. علاوه بر این شرایط می توانید سابقه و مشخصات پزشک مورد نظر خود را در دکتر فاینده بررسی کنید. به عنوان مثال، هر متخصص قلب در ارومیه دارای مشخصات، آدرس، شماره تماس و صفحه نظرات مشتریان است. این کار انتخاب یک متخصص قلب خوب را برای شما آسان تر می کند.

بیماری های شایع قلبی

در میان بیماری‌های قلبی، برخی از آن‌ها شایع‌تر از سایرین هستند و بخش بزرگی از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اطلاع از این بیماری ها می تواند زنگ خطری برای توجه به آنها و مراجعه به متخصص قلب و عروق باشد. برخی از این بیماری های رایج در زیر ذکر شده است:

حمله قلبی یا سکته مغزی

سکته مغزی یا حمله قلبی که بارها شنیده اید یکی از شایع ترین بیماری های قلبی است. این بیماری زمانی رخ می دهد که خون رسانی به قسمت خاصی از قلب مشکل می شود. شاخه ای به نام «رگ کرونری» از شریان اصلی قلب که وظیفه خون رسانی به بافت قلب را بر عهده دارد جدا می شود. انسداد یا انسداد این شریان ها می تواند منجر به سکته شود.

آریتمی قلبی

آریتمی ها ریتم های نامنظم قلب هستند که باعث مشکلاتی در پمپاژ خون و در نتیجه کارایی قلب می شوند. برخی از آریتمی های قلبی می توانند کشنده باشند.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی در واقع شامل تمام مشکلاتی است که توانایی قلب برای پمپاژ خون کاهش یافته است. در این بیماران اکسیژن مورد نیاز بافت ها تامین نمی شود و مشکلات زیادی از آنها ناشی می شود.

بیماری های دریچه قلب

اگر دریچه های قلب به درستی باز و بسته نشوند، خون به درستی از حفره های قلب عبور نمی کند و یا به داخل اتاقک قدامی نشت می کند. به این ترتیب خون رسانی با مشکلاتی مواجه می شود و بیمار با مشکلات دیگری نیز مواجه می شود.

ویدئو

اخرین حرف

هر گونه بیماری شایع قلبی نیاز به توجه جدی و ارجاع به متخصص قلب دارد. اگر بستگان نزدیک شما از این بیماری ها رنج می برند، باید به طور مرتب به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا از آلوده نشدن خود مطمئن شوید. در این مقاله به معرفی وظایف متخصص قلب و عروق می پردازیم و به بیماری های شایع قلبی می پردازیم. علاوه بر این، دکتر یاب قرار ملاقات های آنلاین را با دکتر ارائه می دهد. قلب ارومیه و سایر پزشکان در سراسر ایران. با دسترسی به این وب سایت شما می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک نوبت خود را رزرو کنید.


[ بازدید : 46734 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 21 خرداد 1402 ] [ 11:33 ] [ مجله اینترنتی ایرانیان ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر